Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza digitálního archivu systému Ptejte se knihovny
Křížová, Jana ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Římanová, Radka (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat záznamy zodpovězených dotazů uložené v jejich online digitálním archivu české národní virtuální referenční služby Ptejte se knihovny. Na základě prostudovaných zdrojů, nalezených v rámci bibliografické přípravy, jsou napsány první dvě kapitoly práce. V první kapitole je tato služba stručně prezentována (vývoj, aktuální stav, funkce, organizace a správa, procesy přijímání a zodpovídání dotazů aj.). Druhá kapitola detailněji popisuje tvorbu online archivu zodpovězených dotazů a vyhledávání informací z něho. Ve třetí kapitole jsou podrobně rozebrány záznamy zodpovězených dotazů. Následná prezentace výsledků tvoří hlavní část práce. Analýza zahrnuje jednak prezentaci a interpretaci základních statistik zveřejněných na webu služby (např. podíl dotazů v rámci let, podíl zainteresovaných subjektů na zodpovídání dotazů aj.), jednak rozbor obsahu zodpovězených dotazů v rámci vybraných tematických kategorií (obsah a charakter odpovědí, použité i další doporučené zdroje). V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky rozboru online archivu zodpovězených dotazů a perspektivy dalšího rozvoje služby Ptejte se knihovny. Klíčová slova: virtuální referenční služby, Ptejte se knihovny, referenční dotaz, analýza, úložiště, typologie
Online služby Národní technické knihovny v Praze
Hedvíková, Květa ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vybranými službami Národní technické knihovny v Praze. Věnuje se problematice e-knih, konsorcií na nákup zdrojů, hledání v různých katalozích v NTK. Popisuje různé další služby knihovny jako Oborovou bránu TECH, Virtuální polytechnickou knihovnu, Národní úložiště šedé literatury, službu eBooks on Demand a službu Ptejte se knihovny. Cílem je zjistit přínos služeb pro čtenáře i budoucí směr vývoje. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza digitálního archivu systému Ptejte se knihovny
Křížová, Jana ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Římanová, Radka (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat záznamy zodpovězených dotazů uložené v jejich online digitálním archivu české národní virtuální referenční služby Ptejte se knihovny. Na základě prostudovaných zdrojů, nalezených v rámci bibliografické přípravy, jsou napsány první dvě kapitoly práce. V první kapitole je tato služba stručně prezentována (vývoj, aktuální stav, funkce, organizace a správa, procesy přijímání a zodpovídání dotazů aj.). Druhá kapitola detailněji popisuje tvorbu online archivu zodpovězených dotazů a vyhledávání informací z něho. Ve třetí kapitole jsou podrobně rozebrány záznamy zodpovězených dotazů. Následná prezentace výsledků tvoří hlavní část práce. Analýza zahrnuje jednak prezentaci a interpretaci základních statistik zveřejněných na webu služby (např. podíl dotazů v rámci let, podíl zainteresovaných subjektů na zodpovídání dotazů aj.), jednak rozbor obsahu zodpovězených dotazů v rámci vybraných tematických kategorií (obsah a charakter odpovědí, použité i další doporučené zdroje). V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky rozboru online archivu zodpovězených dotazů a perspektivy dalšího rozvoje služby Ptejte se knihovny. Klíčová slova: virtuální referenční služby, Ptejte se knihovny, referenční dotaz, analýza, úložiště, typologie
Aplikace chatu ve virtuálních referenčních službách
Ševčíková, Veronika ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Němečková, Lenka (oponent)
Cílem diplomové práce je popis aplikace chatu ve virtuálních referenčních službách v teoretické i praktické rovině. Na základě prostudované převážně cizojazyčné literatury je napsána teoretická část práce. První úvodní kapitola pojednává o terminologii a definici referenčních služeb a následně virtuálních referenčních služeb, které doposud nejsou ustálené. Druhá kapitola se již zabývá aplikací chatu, jsou přiblíženy všechny fáze zavedení služby od plánování, přes implementaci, marketing až po výsledné hodnocení provozu a využívání služby. Třetí kapitola se věnuje chatu jako specifické formě komunikace, jsou nastíněny jeho výhody a nevýhody při využití v oblasti služeb knihoven. Poznatky z kapitol v teoretické části byly využity v analýze vybraných virtuálních referenčních služeb. Praktická část představuje ve čtvrté kapitole chat v reálném využívání, nejdříve v zahraničních knihovnách, poté i v českých. Hlavním přínosem praktické části je ovšem pátá kapitola, která popisuje přípravy chatu v rámci české kooperativní virtuální referenční služby Ptejte se knihovny v Národní knihovně ČR, na kterých se autorka této diplomové práce podílela. Závěr přináší stručné shrnutí této problematiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.